Cattans Blogg

Vikthets och dåligt samvete.

Jag äter godis och får dåligt samvete för att jag är för tjock. Mår inte så bra just nu och äter istället. Försöker få in i mitt huvud att det inte ens var 3 månader sen som jag födde barn, men allt jag ser är feta armar, en stor rumpa och den stora putade magen. 
Vikthets. 
Man ser folk som går ner i vikt snabbt efter förlossning, men behöver man verkligen det? Ett år, eller 9 månader ska man ju ha på sig att komma tillbaka till sin första vikt. 
Vikthets. 
Kläderna passar inte, tuttarna hänger i en obekväm amningsbh och jag ser fetare ut än dom med mindre bröst.  Skäms för att jag är så stor.. Men borde jag det? Jag har fött barn, jag gick upp 23 kg och har gått ner gått ner 13 redan, borde jag skämmas och stressa? 
Vikthets. 
Har alltid varit lite större, haft en mamma som kommenterar att man ska tänka på vad man äter och att man ska röra på sig. Skam har jag utvecklat. Att skämmas över en putmage, att inga kläder passar när man träffar folk. Får dåligt samvete. 
Vikthets. 
13 kg på knappt 3 månader. Jag borde inte ha vikthets och skämmas.. Jag har ju för f*n precis fött barn!!! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: