Cattans Blogg

Att känna sig behövd.

Jag gillar att vara behövd. Behövd. Är det ens ett ord?
Men jag blir så sällan tillfrågad, så när väl någon kanske behöver lite hjälp tar jag i så mycket att allt blir överdrivet och det blir bara för mycket...
Svärfar ringer och vill ha vinterkläder till flyktingar i Kurdistan som hans jobbarkompis skulle åka till.. 6 Ullaredspåsar fick jag ihop, utan att tveka... För jag älskar att mina saker kommer vara till nytta just till dom som är där, att mina saker behövs.
 
Att vara behövd, eller att vara önskad mår nog alla bra av.
Ibland kan jag känna att jag behöver folk mer än dom behöver mig. Det gör mig lite deppig... Men jag har även väldigt svårt att be om hjälp, för jag klarar mig själv... Typ jämt.
Men mina barn behöver mig och Benjamin behöver mig, även om han inte ber om det, så därför kan jag inte hamna i den deppiga dalen jag är nära att falla ner i hela tiden.. Jag står på gränsen till att vara lycklig och att vara ledsen... mitt på gränsen. och att vara så när att hamna i en depression gör mig orolig. Då tar det oroliga över och det är därför jag inte är mer lycklig än vad jag är..
 
Självklart är jag lycklig över mycket, vänner, familj, hur vi lever och att vi har det bra... Men jag är även väldigt trött, och vet att det inte behövs mycket för att allt det lyckliga ska försvinna helt och jag kommer få ett utbrott.. men jag vet inte på vad eller vem det kommer på. Och förhoppningsvis kommer inte det hända heller. Så jag står här och är ganska likgiltig i mitten av mina känslor.. Men jag är stark.. jag är min egen psykolog.
Och jag länkar inte vidare detta till facebook, för jag vill inte ha något medlidande. Jag vill bara skriva av mig och kanske någon som inte känner mig ser detta och tänker: okej, då vet jag det.
 
Har så mycket mer känslor jag skulle vilja skriva av mig, men det är alltid någon som ska sparka på den som redan ligger ner, och det tigger jag inte om... så håller mig till detta. Att känna sig behövd..
 
Jag ger en liten frukt eller pengar till tiggare, beror på vad jag har att ge just då.
När hjälpte du någon senast?
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: