Cattans Blogg

hur lär sig män?

Benjamin tycker jag är jätte jobbig som blir sur när han inte ställer tillbaka saker när han städat m.m.. "det kan du la göra själv då och inte säga till mig om det hela tiden".
 
Fårpläden på fotäljen som ska ligga på ett seciellt sätt, sagt till om det flera gånger men ändå lägger han den fel.
Den turkosa handuken längst ut är min, likadant där, sagt till flera gånger men ändå tar han den.
 
 
Någon tycker att man ska behöva prata med män som om dom vore dumma i huvudet eller som ett barn, "jag skulle vilja att du gör på detta sätt eftersom..." 
Men en vuxen karl som har sitt egna boende borde väl kunna komma ihåg vissa saker? Det ska inte vara så svårt att bara sätta tillbaka likadant (rätta till överhuvudtaget) efter att man damsugit eller dammat, och det borde inte vara så svårt att ta egna beslut när man lägger en pläd på en fotölj. Antingen lägger man den med tjocka sidan ner helt rakt så man inte ser ryggstödet alls, eller så lägger man med den smalare sidan ner lite snett så ser man ryggstödet och det ser lite avslappnat ut.
 
Det roliga med detta är att man skulle inte kunna ha denna diskutionen med en annan man, för alla är likadana.. däremot när man pratar med sina tjejkompisar vet dom precis vad man pratar om och allt känner dom igen och det är samma sak hemma hos dom.
 
 
så.. nu undrar jag.. hur lär man män göra vissa saker och så att dom kommer ihåg det till nästa gång?
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: