Cattans Blogg

ännu en fredag.

Denna fredag ska vi till mvc, vanlig kontroll och skriva förlossningsbrev... lite svårt att skriva ner allt själv men än så länge har jag skrivit att jag vill ha bedövning, men inte kvaddlar! Även att jag har svårt att byta förlossningsställning pga fogarna, det visste dom väl inte alls förra gången och det var så jobbigt att flytta på mig även om det var nödvändigt. Sen har jag även skrivit att jag vill åka hem så fort jag får.. klart jag hellre sover i min mjuka säng om jag får ;) Kevin får vara kvar hos den som tar honom när det är dags bara.. han hade ju ändå varit där om jag låg på bb. 
Med min bm ska jag skriva att jag vill att dom svarar på mina frågor.. jag verkligen hatar om jag inte får svar på det jag undrar över och jag kan ju inte kika ner själv och kolla hur mycket huvud som syns eller vad som händer.. Vill ha raka ärliga svar och inte någon som är försiktig.
När jag väl kom ner till förlossningssalen visade ingen mig vad jag skulle göra.. och jag vågade inte ta eget initiativ att lägga mig i sängen. Så jag stod där och hade ont tills Benjamin frågade åt mig. Sen när jag väl låg där var det ingen som berättade vad jag skulle göra. Jag fattade ju att jag hade ont, men mer då? Man kan ju visa vad toan finns eller vad jag kan göra för att minska smärtan. Till slut fick jag en stor kudde under benen men den fick inte vara där länge för helt plötsligt började jag få massa krystvärkar.. och knappt då svarade dom vad som hände med mig :/ Får jag hänga med krystvärkarna och trycka på? 
Men skönt att man varit med om det innan nu iaf.. Det är ju som sagt inte alltid som på film som man kan tro ibland ;)
 
Ha en härlig Fredag allihopa!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: