Cattans Blogg

4 dagar kvar.

Ett datum. 14 Juni. 
Detta datum har man sett fram emot. Mittpunkten på slutet av graviditeten. 2 veckor före eller 2 veckor efter, men sen ska jag ha en liten bebis hos mig :) nu blev det ju inte 2 veckor före så håller tummarna att jag inte ska gå över dom andra 2 veckorna. 
Jag är nog ganska förberedd att vattnet helt plötsligt ska gå mitt i natten som med Kevin. Det gick på natten till v.39+6 och sen kom han på morgonen v.40+0. Och då hade jag inte haft några känningar alls innan... så varför skulle jag ha det nu? Men enbart 5 % föder på utsatt datum.
Varje gång jag är uppe och kissar på natten är jag inställd på att vattnet kan gå när jag väl lägger mig i sängen igen :p
 
Det har varit en jobbig natt.. har svettats ihjäl.. Benjamin fick hämta fläkten när jag skulle sova och då blev det bättre. Men sen vaknade jag upp när den hade slutat av att jag var genomsvett, så fick starta den en stund igen. Även en orolig natt med mycket ont i höften när jag låg på vänster sida så jag har fått ligga på höger sida hela natten. 
skönt att benjamin är ledig för jag tog sovmorgon till 9 och sen åkte dom till öppna förskolan :)
 
Här är resultatet för att ha legat på höger sida inatt, en vilsen bebis som trycker sig utåt :p (brukar inte göra det då det är bättre för oss båda att ligga på vänster, så även bebis brukar ha ryggen mot vänster sida av magen.)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: