Cattans Blogg

Måla måla måla

Kommer ni ihåg att jag skulle måla mina möbler??  Här så kan ni se!!
 
Är på god väg..
Men även om soffbordet blev vitt, vill jag kanske ha ett annat.. Måste bara slipa om och måla om på själva bordsytan först, var lite för ivrig och det blev klabbigt. (därför är inte spikarna ditsatta än)
Lite mindre och smidigare vill jag ha.. men jag letar efter ett billigare ifall jag inte är nöjd :P
 
1 stol är nästan helt färdig.
Järnet blev så frukansvärt svart mot det vita, så ska göra det lite gråare som kanske syns på bilden.
Den andra stolen är grundmålad med maskering kvar och ska få en lack på sig snart..
 
Sen ska det bara fortsättas slipas och målas med resten.. :/
 
Tvbänken tror jag inte att jag kommer orka, så det blir nog till att köpa en annan.
 

Konstigt med olika dynor kanske du tänker.
Men det var också ett projekt som bara blev halvfärdigt.
Fick vita med på köpet av bordet och stolarna, "600 kr styck" eller nåt sånt förfärligt pris.
och jag skulle klä dom i svart fejk läder istället (galon).
men råkade köpa för lite tyg så det räckte bara till 3.
sen blev det inte av att jag köpte mer.. så har haft 3 vita och 3 svarta i några år nu :P hahaha
Matsalen:
Soffbordet:
Vill verkligen ha allt vitt, det är så smidigt!!
 
Tänk när det är jul och man vill inreda med rött.
Men mina möbler passar inte med rött. det är surt..!!
 
 
Köket blev ju så mysigt förra julen :)
(tryck på ordet köket så kommer du till rätt sida)
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: