Cattans Blogg

från vanlig vagn till syskonvagn.

Som alla säger, det där med vagnar är en stor djungel. Man vet aldrig om man kommer vilja byta efter ett tag eller om man är nöjd med vagnen. 
 
Nowalex:
Första vagnen vi hade till Kevin var en lånad vagn av en kompis, en stor och klumpig med 4 fasta hjul. Tröttnade och köpte en annan.
 
 Tako Jumper X:
Den nya vi då köpte hade luftfyllda svängbara framhjul. Underbar att köra i både skog och affärer. Dock svårt att komma åt korgen under och den är lite för tung och ju större Kevin blev desto tyngre blev den, han ville gärna klättra upp och stå i den.. men med en vändbar sittdel har man koll på honom :)
 
 
En utländsk Leo någonting:
Köpte nu en billig sulky för 250 kr. 
Lätt att bära in i bilen.. det var det enda positiva med den. Den har inte något liggläge för en stor pojk, man sparkar på den med fötterna när man går, den går knappt att svänga med och jätte dålig hävkraft... a big misstake! sydde dock om sittdynan så den blev lite finare :/
 
 
Bugaboo Donkey:
Efter mycket noga letande och övervägande skulle det bli dags att välja syskonvagn. Jag vill kunna välja vilket håll Kevin ska sitta åt, och när bebisen ska börja sitta tycker jag att den ska sitta mot mig. Luftfyllda svängbara framhjul, stor korg under och om jag bara har ett barn kan man göra den till en enkelvagn. Den är även lätt och inte så bred. (Tyvärr rullar den lite för lätt så man kan inte bara släppa den och knyta skosnöret utan man måste låsa den då).. trodde inte jag skulle använda denna vagnen innan som enkelvagn, men eftersom sulkyn var ett misslyckande och denna är relativt lätt att bära in i bilen så har den använts ofta :) dock är sidokorgen för det mesta överflödig men kan inte hjälpa att den sitter där den sitter när man har den som enkelvagn. 
Är så sugen att få börja använda den som syskonvagn!
Det är verkligen då man kommer säga om man är nöjd eller inte.
Sydde en egen sufflett till den, men liggdelen har blivit invigd av Kevins lilla bebiskusin och då blev det bestämt, jag måste ha dom nya förlängda suffletterna så vind och sol inte åker rakt in!! Det är det enda negativa jag har på vagnen nu (och att liggdelen är långt ner och långt bort från mig, så man har inte riktigt samma kontakt med barnet i denna som med våran Tako Jumper).
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: