Cattans Blogg

Mönster och tyg.

Fick en förfrågan om jag kunde visa hur man gör mössa och vantar..
 
Men tänkte istället länka till 2 sidor där någon annan visar :)
 
Mössa
Man behöver dock inte ha en vikt kant, utan det går bra att klippa runt hela och sedan sy allt :)
 
Vantar
Man får klippa och rita lite på känn vad man tror passar sitt barn :)
 
 
Nu har jag även gett mig på att göra byxor och tröja..
MEN jag rekomenderar ett riktigt mönster för den som inte är så van vid att sy :P
 
Jag klippte sönder ett par äldre mjukisbyxor som jag sedan ritade av,
och tröjan ritade jag av när den fortfarande var hel..
Fick göra om den några gånger men tillslut blev det ganska bra ^^
 

Här på bilden är byxorna lite förstora, så dom fick jag sy in.
Och tröjan var för liten i mudden på armarna, så där fick jag sprätta upp och sätta nytt..
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: