Cattans Blogg

Hokus-pokus stolen

Nu är den färdig och jag tänkte visa hur/vad jag gjort!! haha
 
Före:
Ska hitta nya gummihjul, kanske sätta dit trähjul. får se.
Klistermärkena var på fel håll och trasiga så beställde nya.
En ny rem blev det självklart, för denna var trasig.
 
Börja plocka isär och ta bort det förra tyget på dynorna:
 
Äldre klistermärke som det står att det är en sån stol.
Tog majonäs och lät ligga några timmar och flöta sig innan jag tog bortd det.. Ett bra tips :)
 
 
Klippa tyg, nåla och sy ihop..
Sen häfta fast där man inte sytt..
 
Skruva och matcha in i dom förra hålen.. svårt och jobbigt, men det gick till slut :)
Vart ska allt sitta?? Hmm.. Fick tänka till innan jag började, gjorde fel och fick börja om..
 
Tyckte det var svårt att sätta dit remmen. Fattade inte alls hur man skulle göra..
men till slut gick det och jag blev lite stolt..
Dock fick jag ju fundera på nästa lika länge.. Haha!!
 
Här är den klar!! woohoo!! Kunde blivit bättre vis vissa ställen på tygen, men skit samma :)
Gjorde även ett underlägg till bordsdelen :)
 
Kevin inviger :)
Fortfarande ostabil i kroppen, så man får se upp så han inte flyger framåt.
Eller vid bilen så lutade den för mycket bakåt :P
 
 
Vad har ni för matstol?? :)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Johanna Olofsson
skriven :

Jätte fin! Nu blir jag inspirerad till att göra likadant :) vår flicka är knappt tre månader, så vi har inte funderat så mycket på stol. Så tack för tipset :)

2 Jennie
skriven :

Gud vad duktig du är! Vi har en tripp trapp, fast ifrån Ullared :)

Svar: Vad kostar en sån där? :)
Cattan

3 Ida
skriven :

Vi har en jääääätte gammal hokud pokus och hade inte en tanke på att man kanske kunde snygga till den förän lilla syster kom och började googla lite. Undrar var du köpt remmen? Är de reservdel till hokus pokus?

Svar: http://www.barnsangsfabriken.se/kategori/reservdelar
här finns dom olika delarna :)
Cattan