Cattans Blogg

Ingen bra dag.

En trött gravid kvinna går försktigt med sina foppatofflor till dom andra i skogen.
Magen drar ihop sig och det gör ont att stå.

Gör ett försök att få 6årig kille att kissa för första gången ståendes i skogen,
testar att lyfta honom som ett flygplan då han ej vill kissa på sina kläder..
annat går det ju med tjejer när man ska lyfta dom med rumpan bort.
Ajajajaj... han fick tillslut stå halvnaken och han var så stolt över sig själv.

Sitter på en hård låg bänk, ont i rumpan.
Ställer sig upp, ont i fötterna.

Humöret ej på topp.

Matdags, får ej i sig den sista fiskbiten.
Rastvakt, står och vakar.

Egen rast, somnar nästan i soffan.

Fritids, står upp ute till kl. 14.15 då det är mellanmål.

Tungt huvud, tillbaka i fritidshuset.
Tar ett äpple. Usch illamående och jätte yr.
Lägger sig ner på golvet med fötterna på en pall.
Ligger där ett tag.

Upp igen, svag, yr.

Kommer tillbaka i huvudet men fortfarande jätte trött.
Barn bråkar, Snälla någon annan ta det, jag har inget tålamod.

Slutar och åker hem.


Sitter nu här och väntar på sambon, Han får väl laga maten idag.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ulrika Emini
skriven :

Jag har precis kollat lite på din blogg för första gången och jag tycker mycket om det. Skönt med en ärlig graviditetsblogg! Många är så klämkäcka, och det är ju också mysigt, men jag är glad att jag sprang in i den.

Låter som att det är lite för tungt att arbeta.. Har du ingen möjlighet att sjukskriva dig?

2 Angelica
skriven :

Ta och vila upp dig nu i helgen. Ta hand om dig/er